Activitats didàctiques

Activitat 1LA POBLACIÓ DE LA BISBAL

Per tal de fer una petita investigació sobre la població de La Bisbal d’Empordà, heu de buscar informació que us ajudi a saber d’on prové el nom del poble, si està considerada una ciutat i a quin segle li varen concedir, per quin tipus de gent estava formada, la relació que tenia amb altres pobles de la rodalia,etc.

Per fer-ho, us facilitem la següent pàgina web:  www.labisbal.cat/index.php?pagina=15En caché / www.visitlabisbal.cat/que-fer.php?idioma=caEn caché - / cultura.gencat.net/arxius/fitxa.asp?...ARXIUS.. ,


També, podeu buscar informació a l’arxiu històric de La Bisbal, o a través d’altres mitjans.






Activitat 2: LA CERÀMICA A LA BISBAL

Per tal de saber quan va ser introduïda la ceràmica a la Bisbal, heu de buscar informació sobre quan va començar la tradició de fer ceràmica en aquest poble, tant pel que fa a la ceràmica industrial com l’artesanal.

Per trobar aquesta informació us facilitem les següents pàgines web:


www.cultura.gencat.net/arxius/fitxa.asp?...ARXIUS../doc.udg.edu/bitstream/handle/.../54140.pdf.

www.originalbisbal.com/index.php?pagina=2

També, el que podeu fer, és anar a visitar alguns ceramistes que encara treballin a la Bisbal i els hi feu una petita entrevista per tal de que us expliquin com van començar a fer ceràmica a la seva família.




Activitat 3: FEM DE CERAMISTES!

Ara que ja coneixem el nostre poble i l'element característic de la zona, anem a experimentar de primera mà, la feina del ceramista.
Farem una visita a la fàbrica de ceràmica "Puigdemont S.L", on els propietaris ens faran una explicació del procés d'elaboració d'una peça de ceràmica, i una petita visita guiada, per tota la fàbrica.
A continuació, els alumnes hauran de crear la seva pròpia peça amb ajuda del torn, que prèviament s'haurà explicat com funciona.

L'organització de la visita és la següent:
Es faran tres grups, mentre uns estan fent la visita guiada per la fàbrica, els altres estaran escoltant les explicacions del procés d'elaboració de la ceràmica, i finalment, l'últim grup farà de ceramista, realitzant la seva pròpia peça.

Material:

-Bata o samarreta vella.





Activitat 4: RECORDANT EL PASSAT...

Des de l'escola, s'ha organitzat una sortida per observar els edificis del barri vell del poble bisbalenc. El que els alumnes hauran de fer és dibuixar algun dels edificis antics que vegin durant la sortida. Un cop a l'aula, es comentaran. Juntament amb el professor/a es farà un debat sobre quines diferències han observat entre els edificis antics del poble amb els edificis actuals moderns, perquè el casc antic està situat just al centre de la vila, etc.

Material:


-Llapis i goma.

-Bloc per dibuixar.




Activitat 5: EXPLOREM LA CIUTAT!

Hem escollit 5 llocs o monuments d'interès del nostre municipi per tal de que els conegueu millor. Us heu d'informar de com eren abans i quina funció tenien, i com són ara i quina es la seva funció.

Per tal de que ho tingueu més fàcil, us adjuntem una fotografia de cada un dels llocs o monuments escollits i a partir d'aquí heu de fer la recerca.

1. El Castell-Palau


2. Les voltes


3. El Pont Vell

4. El Passeig

5. Terracota Museu

Podeu trobar informació a través d'Internet o en el mateix poble.

Heu de ser un bons exploradors per tal de conèixer bé la Història, molta sort!

3 comentaris:

  1. Respostes
    1. Hola de nou companyes!

      Creiem que les dues activitats estan ben pensades perquè els alumnes puguin recercar pel seu compte i saber més coses de la Bisbal però també pensem que haurien d'estar més detallades ja que doneu unes pautes molt generals.

      També haurieu també d'anar fent entrades a la pàgina principal explicant les quedades que heu fet per fer el bloc.

      Esperem que us serveixi! Molta sort!

      Elimina
  2. Som la Cindy, la Judit, la Noemi, la Nassima i en Vadó.

    Tant a la primera activitat com a la segona creiem que falta especificar l’edat i la durada. A més, trobem que és una activitat massa general. Falten pautes per a seguir-la correctament i orientar als nens cap a quin tipus d'informació han de buscar. Per aquesta última raó, no sabem si les webs són adequades.
    Hem de remarcar que el primer enllaç no ens funciona.

    La idea general de les activitats és bona però repetitiva. Es podria variar el mètode de treball. Tampoc es diu si l’activitat de les entrevistes es realitzarà a classe o fora l’àmbit escolar.

    Respecte a l’activitat de l’arxiu, trobem que un arxiu històric és massa complex per a nens de primària, independentment de l’edat.

    Ànims amb el blog!!! Bon Nadal!!!

    ResponElimina